torsdag 1 mars 2012

Kurbitshood:-)!









En hood till lilla E med en kurbitsaplikation:-) Jag är så glad och nöjd att jag äntligen har fått till min kurbits på ett plagg, och att det blev bra!


Den här kurbitsen ritade jag för tre år sedan, först på papper och sen i datorn och det var ioch med den som min sy "karriär" startade. Jag ville verkligen ha kläder med kurbits på till lilla E, och när jag inte hittade bestämde jag mig för att ordna det på egen hand.


Jag hade till en början tänkt mig kurbitsen som ett tryck, men det har varit svårt (och kostsamt)att få till själv. Med fasit i hand tycker jag att den blev väldigt bra som en applikation, men aningen pillrig att göra;-)



Jag har dock i min iver att färdigställa tröjan köpt lite tyg då det gråa inte riktigt räckte. Detta gör att jag inte riktigt klarade Kajas utmaning, att inte köpa något tyg eller tillbehör under hela februari, jag känner mig ändå ganska nöjd med min insats:-)


Min dröm har fått en nytändning:-)

20 kommentarer:

  1. underbart fint!!!! men vilken jobb :) Skoj se livebild sen!

    SvaraRadera
  2. Den blev verkligen jätte fin! Vilket arbete det måste ha varit att få till applikationen!

    SvaraRadera
  3. Wow vilket arbete och så bra det blev sen!

    SvaraRadera
  4. Den där applikationen är ju fantastisk! Jag slås direkt av tanken på att dina kurbits applikationer skulle göra sig riktigt bra som kuddfodral!

    SvaraRadera
  5. Wow, den här är ju bara helt sjuk snygg!!
    Det måste ha tagit massor med tid att sy den där applikationen.
    Bra jobbat! =)

    SvaraRadera
  6. verkligen supersnyggt!!

    SvaraRadera
  7. Grymt snyggt! Ett otroligt jobb:)

    SvaraRadera
  8. Du är så himla duktig Linda! Jag är grymt imponerad!
    Kramar jojo

    SvaraRadera
  9. Jag älskar den! Så himla fin Linda! Gud va duktig du är :)

    SvaraRadera
  10. Den är så himla snygg att jag dör en smula!! Tack för fina kommentarer hos mig :)

    SvaraRadera
  11. Men herre gud vad fint! Riktigt läckert måste jag säga :)

    SvaraRadera
  12. Bra idé med kuddfodral också. Det skulle vara himla snyggt. hur många timmar tog det egentligen att sy?

    SvaraRadera
  13. Tack för alla snälla kommentarer! Jag blir jätte glad, kuddfodral skulle nog bli fint också. Klockarbarn: jag tror jag satt i fyra kvällar, det blev nog några timmar:-)

    SvaraRadera
  14. Fantastiskt! Och att du har ritat kurbitsen själv också. Wow!

    SvaraRadera
  15. Wow, jag är mållös! Den är underbar!!

    SvaraRadera
  16. Wow - den var verkligen helt fantastisk!

    SvaraRadera
  17. Helt fantastisk! Vilket jobb!

    SvaraRadera
  18. Jättefin Tuggiz!! Häromdagen bar jag armbandet jag lyckades knipa på vår julklappsbytarmysfika för en massa år sen. Tycker att jag gick hem med dem bästa julklappen!!

    SvaraRadera